מכור להימורים ובת זוגו שעוברים טיפול

יוני בן 35 איש עסקים מצליח אב לארבע בנות. נשוי למיכל בת 30 עובדת כמנהלת בחנות בגדים. הם נשואים 12 שנים.

 

סיבת הפניה

יוני הגיע ל"מרכז קשרים" בעקבות פניית אביו לקבלו לטיפול. האב סיפר כי יוני ביקש ממנו עזרה לכסות חובות שצבר בשווי של כחצי מיליון שקל והסתבכות עם העולם התחתון. האב פחד שאם הוא לא ישלם את החובות, אנשי העולם התחתון יפגעו בו. הוא סיפר שזו הפעם השנייה שיוני מסתבך עם חובות כאלו. בפעם הקודמת הוא עזר לו לחסל אותן. אולם כאשר יוני פנה אליו עתה בשנית, הוא הבין שמדובר בבעיה יותר מסובכת, ולאחר התייעצות נאמר לו שכנראה יוני סובל מהתמכרות כלשהיא והוא חייב לעבור טיפול, ועל כן הוא פנה אלינו לעזרה.

 

בראיון הקבלה סיפר יוני שהוא בעל עסק עצמאי מצליח מאוד וכי הוא מחלק כספים לכל המשפחה וכולם גאים בו.

 

הוא סיפר כי העיסוק בהימורים התחיל כשנה לאחר נישואיו ונמשך עד לפני כחודש. הוא היה משחק בארץ ובחו"ל. לאשתו סיפר שהוא נוסע לאירופה למטרות עסקים, אך למעשה בילה את רוב זמנו בבתי קזינו. בהתחלה הכל היה בשליטה. הוא היה מקציב לעצמו סכום כסף, וקם והולך כאשר הכסף נגמר. עם הזמן הבעיה החריפה, ולמרות הצלחתו הרבה בעסקים, ההימורים גברו על הכל  והוא החל להסתבך מאוד .

 

את היחסים בינו לבין אשתו הוא מתאר כ"מצוינים" הוא בעל ואב מסור ואכפתי והבנות מאוד קשורות אליו. יחד עם זאת, הוא מעולם לא שיתף את אשתו מיכל במה שהוא עושה בעולם העסקים. הוא פינק אותה ואת הילדות והם חיו חיים טובים. כאשר סיפר לה שהוא חייב חצי מיליון שקל וחייב ללכת לטיפול בעקבות התמכרותו להימורים, אשתו הייתה בהלם. מצד שני, היא אמרה לו שהיא לצידו והיא מוכנה לעשות הכל כדי לעזור לו לצאת מהקושי.

 

התהליך הטיפולי

יוני השתלב בקבוצה טיפולית וקבוצת 12 צעדים יחד עם עוד מכורים והחל בטיפול פרטני מעמיק. בתחילת הטיפול הוא היה בטוח שאם יצליח להפסיק להמר, חייו יחזרו למסלולם ושההימורים הם הבעיה. עם הזמן הוא התחיל להבין כי הוא השתמש בהימורים כפתרון למצוקה נפשית. נוסף לזאת הוא החל לראות כי הוא מרבה לרצות אנשים ולא יכול להיות בעימות עם אחרים בכל תחומי חייו.

 

עם הזמן הוא למד להציב גבולות השומרים על טובתו, ולהתגבר על הפחד מהתרחקות אנשים ממנו עקב כך.
למרות שעדיין ישנם ימים שהוא חושב על הימורים, הוא רכש כלים להתמודד עם הדחף כגון להתקשר לחבר בתכנית, או ללכת לקבוצת תמיכה של מהמרים כפייתיים.

 

במקביל, אשתו החלה בשיחות עם מדריכה שהיא אשת מכור שעברה את התהליך בעצמה. המדריכה היוותה אוזן קשבת למצוקותיה והתמודדותה עם איומים בטלפון מאנשי השוק האפור, ומצוקות כלכליות קשות אליה נקלעה המשפחה. עם הזמן מיכל הבינה שגם לה היה חלק בהידרדרות המצב בכך שהיה לה נח לקבל את הפינוקים מבעלה מבלי לקחת כל אחריות על המצב הכלכלי בבית. נוסף על כך, היא ראתה שיש לה קשר מורכב עם כסף הנובע מחסכים חומריים ונפשיים בילדותה. באמצעות 12 הצעדים היא הצליחה להתגבר על הטינות כלפי משפחתה ושיפרה  את הקשר שלה עם הוריה.

 

כחלוף תקופה, מיכל נאותה להצטרף לקבוצת נשים של מכורים, למרות החשש מחשיפה וקושי להתחבר עימן. עם הזמן נשים אלו הפכו למקור תמיכה חשוב עבורה.