טיפול בהורים ובילדיהם הנמצאים בסיכון להתמכרות

גיל ההתבגרות הוא גיל מעצב ומאתגר. מדובר בפרק רווי שינויים ומתחים רבים. בחינות סיום התיכון, מערכות יחסים ראשונות עם המין השני, הגיוס שבאופק ומתחים חברתיים גורמים לתקופה זו להיות פרק זמן לא פשוט עבור מתבגרות, מתבגרים והוריהם. בשלב המעבר הזה נערים ונערות נחשפים למעגלים חברתיים חדשים וגם לחוויות חדשות שהיו עד כה שמורות למבוגרים בלבד.
הורים רבים חשים חסרי אונים לנוכח החשיפה להתנסויות חדשות כמו צריכת אלכוהול, סיגריות, סמים (קלים או קשים), מין ומסכים. בהתנסות לכשעצמה אין כל רע. אולם הלחצים והעדר כלים להתמודדות עימם עלולים להפוך התנסויות אלו לדפוסים התמכרותיים. במקום פורקן רגעי או אמצעים להגדרת הזהות האישית, התנסויות אלו עלולות להפוך להרסניות ומשבשות את מהלך החיים התקין של מתבגרים
אפשר לעצור את ההתדרדרות ולהחזיר את הנער\ה למסלול בו יוכל למצות את הפוטנציאל שלו\ה, הן בתחום האקדמי והן בתחום החברתי. אולם ההתמודדות של הוריו כמו גם שלו אינה מלאכה פשוטה, היא דורשת איזון עדין בין הבנה והענקת חופש מצד אחד, לבין הצבת גבולות מצד שני. משום כך, במקרים רבים ניסיונותיהם הכנים של ההורים להתמודד לבדם לא רק שאינם יעילים אלא שהם משיגים את התוצאה ההפוכה.

 

שיטת הטיפול

שיטת הטיפול הייחודית במרכז קשרים , מקנה דרך חיים חדשה לנער\ה והוריו\ה. ומעניקה כלים להתמודדות עם איום ההתמכרות, עם מצוקות ולחצים ומסייעת לבצע שינוי תודעתי והתנהגותי משמעותי בחיי המטופלים
הטיפול מיועד לאנשים בעלי יכולת קוגנטיבית גבוהה, שלא מצאו לנכון לפנות לשירותי הרווחה, ומסוגלים לקחת אחריות על טיפולם ולבצע שינוי בחייהם.

 

צוות שמטפל בנוער בסיכון

צוות מרכז קשרים מורכב ממטפלים מקצועיים, עובדים סוציאליים פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים בעלי ניסיון עשיר ומוכח בטיפול בנוער בסיכון ובהדרכת הורים.
הצוות הינו חם ואמפתי ומטפל בפונים ברגישות ובדיסקרטיות היוצרת אמון ותחושת הכלה החשובים כל כך לתהליך ההבראה.
למרכז ניסיון מוכח בטיפול במשפחות בעלות רקע דתי ברגישות ודיסקרטיות תוך התחשבות במאפייניהם הייחודיים.

אתם כבר לא לבד ויש לכם עם מי לדבר!

צוות המרכז כאן כדי לתמוך בכם ולהוביל אתכם לחיים רגועים יותר וקשרים בריאים יותר עם ילדיכם.

 

שירותי הטיפול שלנו כוללים:

– אבחון מעמיק לגבי המצב הנפשי של הנער\ה ורמת הסיכון שלו\ה להתמכרות.
–  הדרכה פרטנית להורים של בני\בנות נוער.
–  טיפול פרטני לבני\בנות נוער.
–  קבוצת הדרכה אדלריאנית להורים.