יום עיון ביוזמת ד"ר יניב אפרתי

יום עיון  – טיפול במכורים למין ע"י מרכז קשרים

מרכז קשרים הציג בהרחבה את פעילותו הייחודית בארץ לטיפול במכורים למין וטיפול בבני זוגם במסגרת יום עיון שהתקיים בשיתוף משרד הבריאות וביוזמתו של ד"ר יניב אפרתי. בתאריך 6.10.2016.
ביום העיון נכחו פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים , אחיות ומטפלים מתחומים שונים.

המטרה המרכזית של יום העיון לטיפול במכורים למין

המטרה המרכזית הייתה להציג בהרחבה בפני אנשי המקצוע הנוגעים בדבר את המענה הקיים כיום בארץ לטיפול בהתמכרות למין ואשר ניתן במרכז קשרים. זאת כחלק ממגמה רחבה להעלות את המודעות הציבורית בכלל ובקרב אנשי המקצוע בפרט, אודות תחום ההתמכרות  למין, שהינו חטיבה נוספת בעולם ההתמכרויות, ולקדם פריסת חסות של המדינה לטיפול בהתמכרות למין בדומה לתמיכתה בטיפול בהתמכרויות בסמים ואלכוהול.

עיקרי הדברים

מנהלת מרכז קשרים, הגב' שרון אלקינס סקרה בהרחבה את התפתחות תחום הטיפול במכורים למין בישראל במהלך העשור האחרון. היא ציינה את הקשר והליווי המקצועי  שמרכז קשרים מקבל מגורמים מובילים בתחום בארה"ב. וכן את שיתופי הפעולה של המרכז עם גופים שונים בארץ ובעולם המפנים מכורים למין לקבלת טיפול במרכז.
כמו-כן, הגב' אלקינס הציגה בהרחבה את שיטת הטיפול הייחודית למרכז בהתמכרות למין המשלב בין האסכולה הפסיכולוגית האדלריאנית לבין שיטת 12 הצעדים.
הגב' תמר צוקרמן הציגה בהרחבה את המערך המשפחתי המתמודד עם התמכרות בתוכו, ואת המענה המערכתי והטיפולי הניתן במרכז קשרים לכל אחד מחברי המשפחה; הטיפול במכור, הטיפול הניתן לבת הזוג החיה לצד ההתמכרות, הדרכה זוגית וטיפול בילדים שחיו בצל ההתמכרות.
כמו-כן, הוצגה בהרחבה עבודת המדריך (הספונסר) המלווה את המכורים במרכז בתהליך ההחלמה הן בהיבט הפרטני והן בהיבט הקבוצתי.
החלק המרגש של היום כלל עדות של מכור למין נקי שסיים את הטיפול במרכז קשרים ושיתף את הנוכחים בתהליך האישי שעבר ובתמורות המשמעותיות שחלו בחייו.
וכן עדות של בת זוג של מכור שאף היא סיימה את הטיפול במרכז קשרים. היא שיתפה את הקהל בתהליך האישי שלה בחיים לצד ההתמכרות, השינויים האישיים שחלו בקרבה עקב הטיפול שעברה והשפעתו עליה ועל משפחתה כיום.
בתום היום התקיים פאנל של דו-שיח בין הקהל וצוות מרכז קשרים שהשיב על השאלות החשובות שהועלו.
אנו בטוחים כי יום עיון זה והדברים החשובים שנשמעו בו, יהוו אבן דרך נוספת בקידום הטיפול במכורים למין בישראל.