טיפול במשפחה של מכור

ילדים בצל ההתמכרות

על אף האהבה והמסירות לילדיכם, חייהם בצל ההתמכרות אינם פשוטים. במקרים רבים הם חווים אווירה של חוסר יציבות, עליות ומורדות של מצבי רוח, תחושות חרדה ובדידות. הם לעיתים חווים בושה מפני התנהגות ההורה המכור או האווירה בבית, ולפיכך נוטים לשקר כדי לחפות על חוסר התפקוד ולהימנע מלהזמין חברים, או להשתתף באירועים הכוללים ליווי הורים.
המציאות מלמדת כי ילדים החיים באווירה כזו הינם בסיכון להיות מכורים בעצמם.

 

הזוגיות נפגעת

שקרים, מריבות, חשדנות, פחד וטינה יכולים להיכנס לזוגיות ולכרסם בה. פעמים רבות בת/בן הזוג הופך ל"מחנך" שנוזף במכור ומשקיע אנרגיה רבה לעקוב אחריו, לטפל בו ולהציל אותו מהתמכרותו.

 

כשהמכור הולך לטיפול וגמילה, קיימת אשליה כי לאחר ש"יתקנו" אותו, החיים הזוגיים ישובו וילבלבו. אך זוהי טעות שכן ההתמכרות שנמשכה זמן רב העצימה דפוסי התנהגות לא בריאים והותירה משקעים אותם צריך לעבד ולהבריא כדי שהזוגיות תזרום ותפרח שוב.

 

הורים של מכורים

תחושת אשמה, אכזבה ובושה מלווים את ההורים לנער/ה מכור, או הנמצא בשלב טרום התמכרות. ההורה גדוש במחשבות טורדניות על הכישלון שלו כהורה, פחד עצום מפני הבאות ותחושת חוסר אונים כיצד לפעול ומה עליו לעשות.

 

יחד נפתח קשרים בריאים

ניסיוננו המקצועי לאורך השנים הוכיח כי טיפול מערכתי בכל חברי התא המשפחתי שנפגעו בעקבות ההתמכרות, הוא המפתח לשיקום, הבראה ויציבות לאורך זמן הן של המכור והן של המשפחה כולה.

 

כדי ליצור את השינוי, לטפל במצוקות השונות ולפתח קשרים משפחתיים בריאים, יש לקבל עזרה מקצועית של אנשי טיפול המיומנים בתחום. רק כך תעלה המשפחה כולה על מסלול חיים של הבראה.

 

המציאות מלמדת כי הזנחה של חברי התא המשפחתי החיים בצל ההתמכרות, או ניסיון להתמודד עם הקשיים לבד, הביאו לייאוש, תסכול ונזקים של ממש במרקם המשפחתי והמשכו של מעגל ההתמכרות גם בדורות הבאים.