איך לזהות אצל בן או בת הזוג התמכרות למין?

ככל התמכרות כמו התמכרויות להימורים, סמים או אלכוהול, התמכרות למין היא התמכרות בעלת תוצאות הרסניות למכור\ה ולסובבים אותם, אך כמותן – גם בה ניתן לטפל. החברה מתייחסת להתמכרות למין בצורה שיפוטית יותר מאשר להתמכרויות לסמים ולהימורים מבלי להבין שזו התמכרות ולא בחירה. אם אתם חושדים שבן או בת זוגכם מכורים למין, זהו הצעד הראשון בדרך לטיפול: עליכם להבין ביחד שמדובר בהתמכרות ושכך היא תטופל. התמכרות למין קיימת הן אצל גברים והן אצל נשים, והפנייה לעתים בלשון זכר או נקבה בלבד, הנה רק מטעמי נוחות.

איך אדע אם בן\ת הזוג שלי מכורים למין?

זוהי שאלה אינטימית, אבל חשוב לשאול אותה כדי להבין כיצד לפעול. לפניכם כמה קריטריונים שתוכלו להיעזר בהם על מנת להחליט אם מדובר בהתמכרות שמצריכה טיפול מקצועי או התנהגות נשלטת:

התנהגות נפוצה של מכורים

כאמור, התמכרות למין הנה התמכרות לכל דבר ולכן יש לה מאפיינים התמכרותיים כשל התמכרות לסמים או אלכוהול. שאל את עצמך: האם בת הזוג שלי נהיית עצבנית אם אנו לא מקיימים יחסי מין? האם היא מדברת על מציאת פרטנרים אחרים ליחסי מין? האם היא מתקשה להתרכז בדברים אחרים מלבד מין, כמו עבודה, תחביבים או התנהלות כלכלית? האם היא מכחישה שהיא מכורה למין? האם היא מתנהגת בצורה אגואיסטית לעתים קרובות? האם היא נוטה לתרץ את התנהלותה המינית?

הרגלי צריכת מין

כאשר אנו מדברים על הרגלי צריכת המין של בני זוגנו ושואלים עצמנו האם הם 'נורמלים', עלינו להבין שאין הכוונה לכמות בלבד. אנחנו צריכים לענות על השאלות: האם בן הזוג שלי מקפיד על קיום יחסי מין (איתי) מספר מינימום של פעמים בשבוע? האם לרוב הוא מעוניין לקיים יחסי מין שאינם קונבנציונאליים (תנוחות, מיקום, אביזרים…)?, האם הוא מתעמת איתי על כמות הפעמים בה אנו מקיימים יחסי מין? האם הוא מספר באופן קבוע על יחסי מין שקיים בעבר הרחוק או הקרוב? האם אני סבורה שהוא מקיים יחסי מין עם פרטנריות אחרים באופן קבוע?

אם התשובות למרבית השאלות הנ"ל הן חיוביות, ייתכן שבן או בת הזוג שלכם מכורים למין. בטיפול זוגי או יחידני, אנו נעזור להם להודות בהתמכרות, להבין את מקורה ולטפל בה, ולחזור לקיים זוגיות בריאה ומספקת לשני הצדדים.