צוות מרכז קשרים

התמכרות לאוכל

שרון אלקינס – מנהלת

בעלת תואר ראשון (BSW) ותואר שני (MSW) מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית בירושלים עם התמחות בטראומה, מוסמכת בפסיכותרפיה מטעם מכון אדלר, בוגרת מכון אדלר במסלול הנחיית הורים ומדריכה מוסמכת אשר הדריכה סטודנטים לתואר שני בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומאוניברסיטת בר- אילן. שרון היא חלוצה ומומחית בעלת-שם בטיפול ובאבחון של התמכרויות. באמתחתה ניסיון מקצועי עשיר ורב שנים במהלכן פרצה דרך בפיתוח טיפול אינטגרטיבי בהתמכרויות. היא פיתחה שיטת אבחון ייחודית המאפשרת, תוך זמן קצר, בחינה מעמיקה ויסודית של דפוסי התנהגות כדי לאשר או לשלול קיומה של התמכרות. ב- 2007 הקימה וניהלה מרכז אמבולטורי ב "רטורנו" לטיפול מערכתי במכורים למין, הימורים, סמים ואלכוהול. שרון מנהלת את המרכז, מטפלת, מנחה קבוצות ומדריכה את הצוות. היא מרצה מבוקשת בפורומים ממשלתיים, אקדמאים ופרטיים.

איילת טיפול בהתמכרויות

איילת ליפינסקי

בעלת תואר ראשון (BSW) ותואר שני (MSW) מבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית בירושלים עם התמחות בטראומה מוכרת כמטפלת בשיטת EMDR ( שלב א' ו ב' ) לטיפול בטראומה. מדריכת סטודנטים לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר אילן, הדרכת סטודנטים לתואר ראשון והשלמה לתואר שני בעבודה סוציאלית. רקע בטיפול בנוער וצעירים במצבי סיכון ומשבר, הקמה וניהול מועדון לנוער בסיכון והדרכת צוות מדריכי נוער. טיפול במשפחות בתחום הצרכים המיוחדים וחינוך מיוחד וכן ליווי מקצועי של בי"ס וגנים של חינוך מיוחד במודיעין. מדריכת הורים בגישת הטיפול של "הסמכות החדשה" מטעם ביה"ס להתנהגות בלתי אלימה. במרכז קשרים איילת מטפלת במכורים ,מכורות ונשות מכורים, בנוסף מנחה קבוצה טיפולית למכורות, וקבוצה טיפולית לנשות מכורים.

מקום לגמילה מהתמכרויות

גיל תמיר

גיל הוא עובד סוציאלי בעל תואר שני – MSW ומנחה קבוצות- מטעם אוניברסיטת תל אביב. פסיכותרפיסט קוגניטיבי התנהגותי (CBT) ניסיון של מעל 20 שנה בעבודה חינוכית וטיפולית עם בני נוער. בחינוך הפורמאלי, הבלתי פורמאלי ומסגרות טיפוליות. ניהל והוביל תכניות ייחודיות לשילובם בחברה של בני נוער בסיכון, פיתח תכניות חינוכיות להעצמה של בני נוער וטיפול באלימות והתנהגויות שליליות. בין היתר בשיתופי פעולה עם רשות חסות הנוער, כלא אופק לנערים, משרד הרווחה, ואוניברסיטת ת"א. מנחה קבוצות טיפוליות לגברים להתמודדות וניהול כעסים, אבהות, זוגיות וגבריות. מטפל בבני נוער, הדרכות הורים וליווי והדרכה של צוותים חינוכיים וטיפוליים. נשוי ואב לארבעה. במרכז קשרים גיל מטפל במכורים,מכורות בני נוער עם קדם התמכרות ונשות מכורים. הוא מנחה קבוצה טיפולית לגברים מכורים.

מקום לגמילה

רפאל פלס

לרפאל ניסיון של 15 שנים כמורה ומחנך, בעל תואר ראשון ותואר שני (MSW) מאת ביה"ס לעו"ס שע"י אוניברסיטה חיפה. מנחה קבוצות מטעם ביה"ס לעו"ס דימול – מנחה קבוצות טיפוליות לילדים ולמבוגרים עם ADHD. עו"ס משפחה, מדריך הורים ומטפל במתבגרים. במרכז קשרים רפאל מטפל במכורים ומנחה קבוצות טיפוליות למכורים.

אייל אבקסיס

מטפל, מרצה ומנחה קבוצות. נשוי ואב לבת. בעל תואר שני (MSW) בעבודה סוציאלית קלינית מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, ובעל תואר ראשון בקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן. מטפל ומנחה קבוצות גברים במרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה ברחובות. מרצה לפילוסופיה קיומית ומנחה תהליכי התפתחות והכוונה בשלב הבגרות הצעירה. עוסק בחינוך בלתי פורמאלי, ניהול חינוכי, ליווי צוותים חינוכיים והנחיית קבוצות של נוער וצעירים בעשר השנים האחרונות. במרכז קשרים, מטפל באופן פרטני במכורים, ומנחה קבוצה טיפולית לגברים.

מיכל משיח

מיכל- עובדת סוציאלית קלינית (MSW) בהצטיינות מאוניברסיטת בר אילן. בנוסף מחזיקה בתואר ראשון במשפטים מהאונ' העברית, בוגרת לימודי תעודה ב- NVC – תקשורת מקרבת. מתמחה בתחום ההתמכרויות- טיפול פרטני וקבוצתי עם נפגעי סמים, התמכרות התנהגותית (מין ותלות יתר) והימורים. בעלת ניסיון טיפולי עם אוכלוסיית בריאות הנפש ועם פוסט טראומה מורכבת. במרכז קשרים מטפלת במכורים, מכורות, נשות מכורים. בנוסף מנחה במרכז קבוצה טיפולית למכורות ולנשות מכורים. "מאחורי כל הדברים הנראים לעין, יש דבר מה גדול יותר; כל דבר הינו נתיב, שער או חלון הנפתח אל משהו אחר." (אנטואן דה סנט-אכזופרי, 'הנסיך הקטן').

התמכרות לאוכל

מדריכים

המדריכים במרכז עברו בעצמם תהליך של 12 הצעדים. בנוסף, הם מקבלים הדרכה צמודה ממנהלת המרכז.