התמכרות להימורים וחיי היום יום

כולנו מהמרים פה ושם – אם במילוי כרטיס טוטו, אם בהתערבות תמימה עם חברים, או גרוד כרטיס חיש גד.
אולם ההימורים עשויים לצאת מכלל שליטה אזי נופלים למלכודת קשה. יש מהמרים הנמשכים להתרגשות של פנטזיה להתעשרות מהירה של חיי אושר וסיפוק. עבור אחרים, ההימורים הם אמצעי מרגיע המנתק אותם מסביבתם. לבסוף ההימורים הופכים למרכיב מרכזי המנהל את החיים ללא מעצורים עד לאובדן שליטה ולפגיעה בעבודה, במשפחה ובזוגיות, תוך כדי אשליה שכל פעם היא הפעם האחרונה.

התמכרות להימורים והשפעתה על חיי היום יום

מהמרים רבים לוקחים הלוואות מבני משפחה, מהבנק, ולעתים אף מהשוק האפור. לחצים קשים להחזיר את החובות וההסתבכויות עם עולם הפשע, הופכים להיות מניע להימורים נוספים, מתוך תקווה שכך יוכלו למחוק את החובות מההימורים הקודמים. פעמים רבות בני המשפחה ומכירים עומדים במצבים קשים בהם הם עוזרים כספית בניגוד לרצונם מחשש לשלומו של המהמר.
הימורים הם רק דוגמא אחת להתמכרות לכסף. דוגמאות נוספות קשורות להונאות, חובות ובזבזנות.

מהם האתגרים הקשים ביותר עבור המטפל במכורים לכסף?

1. למכור לכסף יש בעיה כלכלית. הוא מביא את המצוקה הזאת לחדר הטיפול. משמע שהוא בעצם "משתמש" בחדר הטיפול. המטפל מזדהה עם המצוקה כמו שמזדהה עם מטופל מכור לאוכל שאומר כמה שהוא רעב. החשיבות של לשים גבול במקום הזה היא עליונה אחרת אי אפשר לטפל.
2. המכור לכסף ובעיקר המהמר הוא ערמומי יודע לשקר ולשכנע, להוציא מהאדם שמולו כסף. הוא משתמש באותן היכולות "לעבוד" על המטפל. התכונות האלה קיימות אצל כל המכורים אבל אני מצאתי שזה הכי גרוע אצל המכורים לכסף.

3. עיקר הפרעת האישיות של המהמרים / המכורים לכסף הוא הפרעת אישיות נרקיסיסטית. המטופל מתוך מצוקה נפשית עמוקה, מאוד ממוקד בעצמו בקושי רואה את האחרים והאתגר הקשה ביותר הוא לבנות קשר טיפולי אמיתי, כן, ואותנטי איתו. הרבה מהמכורים לכסף הם אנשים שלא מסוגלים לשמוע את המילה לא וגם לא מוכנים לעבוד קשה כדי לקבל דברים. רוצים למצוא כסף קל. לרוב אין להם אתיקה של עבודה. הרבה מהעבודה שלנו בתור מטפלים היא פסיכו חינוכית ללמד אותם לעבוד בשביל הכסף. לפי הסטטיסטיקה רובם המוחלט המהמרים עובדים בעבודות שאינן מצריכות מאמץ והשכר הוא באופן יחסי גבוה מאוד. אם לא, הם יכולים להגיע למצב שהם יגנבו, יזייפו חתימות על צ'קים, או על שטרי הלוואות, ימכרו רכוש שאינו בבעלותם ויעשו הכול על מנת להשיג כסף קל.

הטיפול במהמר הוא אתגר. על המהמר הרוצה בכל מאודו בהחלמה ושינוי, יש לדעת כי הדרך היא לא קלה, אבל בהחלט ישנן תוצאות ותקווה לחיים נקיים מהימורים.
צרו קשר לייעוץ טלפוני עכשיו