התמכרות לאינטרנט

המחשב הביתי והאינטרנט גרמו להתייעלות בחיינו והעלו את  תפוקת העבודה. הצע בלתי מוגבל של אתרי אינטרנט, יישומים מגוונים, דואר אלקטרוני, חדרי צ'אט וקבוצות דיון הנתונים בנגישות ישירה ומהירה במוצר חוקי המקובל חברתית , הפכו את המחשב ל"סם ממכר" נגיש.

ההתמכרות למחשב היא לעיתים סמויה והמעבר משימוש נורמטיבי להתמכרות מתגלה רק כאשר המצב חמור והאדם מפסיק לגלות עניין ולתפקד בתחומי חיים רבים; הזנחת הלימודים, ירידה בתפקוד בעבודה, התנתקות ממעגל החברים, מהמשפחה, ומבן/בת הזוג ועד להזנחה גופנית.

ההתמכרות לאינטרנט ולמשחקי מחשב, רשתות חברתיות וצ'אטים מסתירה למעשה תחושה עמוקה של בדידות, ריקנות, וכאב נפשי. לעתים קרובות, המכור מתקשה בבניית קשרים חברתיים. ההתמכרות למחשב מאפשרת להקהות את הכאב ולבנות חיים אלטרנטיביים כאשר ה"חברים" היחידים הם וירטואליים המנתקים אותו מהמציאות.

חשוב לדעת כי ההתמכרות לאינטרנט פוגעת מבחינה נוירולוגית באותם מנגנונים מוחיים הנפגעים במוחו של מכור לסמים.

התמכרות נוער למחשב ואינטרנט

בני נוער נמצאים בדרגת סיכון גבוהה להתמכרות אם הם מאופיינים כרגישים, או ככאלה שחוו מצבים נפשיים קשים. כאלה שעולמם החיצוני מעורער והמתקשים ביצירת קשר פנים אל פנים. הם עשויים לבחור להתמודד עם  מציאות חייהם באמצעות יצירת קשרים וירטואליים בפייסבוק וברשתות חברתיות, או במשחקי פנטזיה מאחורי דמות חזקה ולוחמת.

ליקויי למידה ובעיות קשב וריכוז (ADD), אף הם גורמי סיכון ממשיים בכל הנוגע להתמכרות למחשב ולאינטרנט. כאשר בשל לקות הלמידה הילד אינו מצליח בבית הספר ואינו משיג את רמת הציונים של עמיתיו, ערכו העצמי צונח והוא בסיכון של בריחה לעולם וירטואלי. לעתים קרובות, ככל שהילד חכם יותר, תסכולו גדל ועמו הסיכון להתמכרות.

הטיפול בהתמכרות למחשב ואינטרנט

הטיפול מתמקד בסיוע למטופל לשוב לחיים אמיתיים ומאוזנים, תוך יציאה מהחיים הוירטואליים ויצירת אורח חיים בריא מלא בעיסוקים ותחומי עיניין מגוונים וחזרה לתפקוד במערכות חייו שנפגעו. זאת תוך ליווי מקצועי ומערכת תומכת ומכילה המאפשרת בניית אמון של המטופל בעצמו.

האם ניתן להתמודד לבד עם התמכרות למחשב ואינטרנט?

המציאות מלמדת כי ניסיון לצאת מההתמכרות למחשב ואינטרנט לבד מביאה לייאוש ותסכול.
במרכז קשרים תמצא צוות טיפולי תומך ומקצועי בעל ניסיון מוכח בטיפול בהתמכרות למחשב ואינטרנט כמו גם בטיפול בהתמכרות למין והבאת המטופל לשינוי משמעותי בחייו.

המומחים של קשרים ילוו אותך מראשית הדרך, יתאימו לך תכנית טיפול אישית ודיסקרטית ויתמכו בך לאורך תהליך השינוי האישי.

כפי שאנו עוזרים לרבים אחרים הסובלים מהתמכרות למחשב ואינטרנט, אנו נכונים לסייע גם לך ולהציע לך טיפול מקצועי ואישי. עם הצוות המקצועי של מרכז קשרים אתה כבר לא לבד ויש לך עם מי לדבר.