אשה מכורה לצ'אטים

איילת היא אישה נאה, בת 25, עו"ד העובדת בשירות הציבורי. היא רווקה. באבחון היא סיפרה שעד כה היא התביישה לבוא לטיפול וסיפרה לעצמה שהיא יכולה להתמודד לבד. אבל בזמן האחרון היא התחילה להרגיש שהיא בסכנה ולכן היה לה האומץ לבקש עזרה.

 

סיבת הפניה – התמכרות לצ'אטים

איילת סיפרה שמאז גיל 16 היא מכורה לצ'אטים. שאלתי אותה איך היא יודעת שהיא מכורה. היא אמרה שאין לה שליטה על חייה. היא יכולה לחזור הביתה מהעבודה, לשבת מול המחשב עד 3:00-4:00 לפנות בוקר, למרות שהיא יודעת שהיא צריכה לצאת לעבודה בבוקר מוקדם. קורה שהיא אפילו שוכחת לאכול ארוחת ערב. היא מרגישה שהצ'אטים מנהלים לה את החיים. עד לפני שנה היא הצליחה לשמור על המסגרת של צ'אטים בלבד אבל לפני שנה היא התחילה להיפגש עם הגברים שהיא הכירה בצ'אטים. בהתחלה היא שמרה על עצמה ונפגשה איתם רק במקומות ציבוריים אבל לפני חודש היא קבעה עם בחור, הוא אסף אותה ברכבו והם נסעו ליער. היה ביניהם מגע מיני אך היא הצליחה לעצור בשלב מסוים. הבחור התנצל, אמר לה שהוא מכור למין והציע לה לא להיפגש איתו יותר. אחרי שהיא חזרה הביתה היא הבינה שהערב היה יכול להיגמר הרבה יותר רע ושהיא חייבת לטפל בעצמה.

 

התהליך הטיפולי

איילת סיפרה שהיא גדלה בבית מאוד מוצלח. אמה רופאה, ואביה שופט. ציפיותיהם מילדיהם היו גבוהות. לה אח גדול ממנה ואחות קטנה. היא לא זוכרת הבעת רגש בבית. כולם היו עסוקים בעשייה. היא הרגישה בדידות נוראית בגיל ההתבגרות ואז גילתה את הצ'אטים. פתאום היו אנשים שרצו לדבר על רגש. היא סיפרה שעם הזמן הקשרים הוירטואליים הפכו לקשרים המשמעותיים היחידים שהיו לה בחיים. היא הפסיקה לצאת עם חברים מהכיתה והסתגרה בחדר. הוריה היו בטוחים שהיא לומדת לבגרויות. הם גם בקושי היו בבית. אחיה היה בצבא ואחותה הייתה עסוקה כל יום בחוג אחר. הצ'אטים נתנו לה להרגיש שהיא לא לבד. היא גילתה שיש אחרים המרגישים מה שהיא מרגישה. היום היא מבינה שהצ'אטים מנעו ממנה להתפתח מבחינה חברתית. חייה החברתיים נעצרו בגיל 16. היום בגיל 25 היא לא יודעת איך ליצור קשרים עם העולם האמיתי. היא מקבלת התקפי חרדה אם היא מנסה לצאת לדייטים.

 

בטיפול אצלנו היא למדה ליצור קשרים בין-אנושיים אמיתיים במקום הקשרים הוירטואליים המזוייפים והמזדמנים. לאחרונה, היא התחילה לצאת עם גברים ומנסה לבנות קשרים משמעותיים עם חברות אך התהליך הוא איטי.

 

כששאלתי אותה מה הדבר החשוב ביותר שהיא קיבלה מהטיפול היא אמרה: "כשהגעתי אליכם הייתי שורדת בקושי. היום אני מרגישה שאני חיה."