התמכרות לאוכל – אכילה כפייתית

התמכרות לאוכל היא עיסוק כפייתי באכילה ובמזון.

המכור לאוכל לא משתמש באוכל כמקור תזונה, או למטרות שובע, אלא כדרך להתמודד עם לחצים, מתחים, קונפליקטים רגשיים ובעיות יומיומיות. ההתמקדות במזון מאפשרות למכור לברוח מרגשות ותחושות לא נעימים.

ההתמכרות לאוכל מתאפיינת באכילה בלתי מבוקרת של מזון בכמויות גדולות מעבר ליכולת האישית ולתחושת השובע. אכילת היתר אינה נשלטת, לעיתים נעשית בהחבא, לרוב תוך כדי עמידה. היא מלווה בבושה והסתרה ולאחר האכילה מגיעה תחושת גועל, אשמה ודיכאון.

התוצאה הבעייתית של אכילת יתר כפייתית היא תנודות וחוסר יציבות במשקל הגוף והשמנת יתר חמורה, שעלולה לגרום לנזקים בריאותיים כמו עליית לחץ דם, סוכרת, מחלות לב ועוד.

אכילת יתר אינה שורש הבעיה. מכורים לאוכל הם אנשים שלא למדו כיצד להתמודד עם מצבים מלחיצים ובעיות נפשיות בדרכים נאותות ובמקום זה משתמשים באוכל כדרך התמודדות. על כן, עד שלא יטופל המקור הנפשי של הבעיה, שום דיאטה, כח רצון, הבטחה, איום או משמעת עצמית לא יוכלו להביא לתיקון מערכת היחסים עם האוכל.

 


בחן את עצמך: האם את/ה סובל מאכילת יתר כפייתית?


הטיפול באכילת יתר כפייתית

הטיפול במרכז קשרים מתמקד בזיהוי הגורמים שהובילו להתמכרות כדי שמטופל יחזור לשלוט בחייו ויפתח דרך חיים מאוזנת ונורמטיבית. הטיפול נעשה בליווי מקצועי של מערכת תומכת המאפשרת בניית אמון של המטופל בעצמו וניתוב חייו לאפיקים בריאים.

האם ניתן להתמודד לבד עם אכילה כפייתית?

המציאות מלמדת כי ניסיון להיגמל מאכילה כפייתית לבד מביא לייאוש ותסכול.

במרכז קשרים תמצא צוות טיפולי תומך ומקצועי בעל ניסיון מוכח בטיפול בהתמכרות לאכילה כפייתית והבאת המטופל לשינוי משמעותי בחייו.

המומחים שלנו ילוו אותך מראשית הדרך. יתאימו לך תכנית טיפול אישית בדיסקרטיות מוחלטת ויתמכו בך לאורך כל תהליך השינוי האישי.

כפי שאנו עוזרים לרבים אחרים הסובלים מאכילה כפייתית, אנו נכונים לסייע גם לך ולהציע לך טיפול מקצועי ואישי עם הצוות המקצועי של מרכז קשרים, שכולל מדריכים שעברו את המסלול שלנו בהצלחה,  את/ה כבר לא לבד ויש לך עם מי לדבר.

 


בחן את עצמך: האם את/ה סובל מאכילת יתר כפייתית?