התמכרות לאתרי היכרויות

 

כבר בתחילת שנות ה-2000 קבעו מחקרים כי התמכרות לאינטרנט אינה תסריט אימה עתידני אלא מציאות קיימת, ועל פי מחקר של האיחוד האירופי מ-2012, בישראל אחוזי ההתמכרות הם מהגבוהים בעולם. ואולם, התמכרות לאינטרנט מתפצלת להתמכרויות שונות שהסיבות להן, ההופעות שלהן והטיפול בהן – שונים.

 

בילוי באתרי היכרויות – רצון כן להכיר פרטנר או צורך אחר?

אתרי היכרויות הם דרך מצוינת למציאת בני זוג, אולם כמו בכל דבר – אם השימוש בהם הוא מופרז ואתם לעולם לא מוצאים סיפוק – אולי אתם מכורים. רבים מהמכורים לאתרי היכרויות מספרים שהם כמהים לבן\ת זוג קבועים, אך למעשה הגלישה באתרי ההיכרויות היא-היא זו שעונה על צרכיהם, ולפיכך אפשר להסיק שהצורך שלהם אינו מציאת פרטנרים לזוגיות, אלא מילוי צורך אחר. מהו אותו צורך?

 

ריגוש, פלרטוט, אדרנלין

כל מי שעמד לפני המַראה בבואו לצאת לדייט מכיר את ההתרגשות שמלווה את הסיטואציה. אותה התרגשות יכולה להתהוות כאשר מישהי כותבת לך בצ'אט שהיא מעוניינת להכיר אותך, או כשמישהו מחמיא על תמונתך. ההתרגשות הזו אינה סממן להתנהגות בלתי נורמלית, אך אם אנו מחפשים בכל פעם רק את ההתרגשות הספציפית הזו ואיננו מסתפקים בהיכרות לעומק של אדם חדש, כנראה שמה שאנו באמת מחפשים באתרי ההיכרויות הם לא בני זוג פוטנציאליים אלא התרגשויות ואדרנלין. החיפוש אחר ההתרגשויות האלו וההתמכרות אליהן פוגעת ביכולתנו ליצור קשרים משמעותיים ובאמת למצוא את האחד או האחת, משום שאנו לא באמת מעוניינים בהם!

 

מה הבעיה?

כפי שאנו מזהים בהתמכרויות אחרות, הבעיה מתחילה כאשר אתרי ההיכרויות משתלטים על חיינו, מונעים מאיתנו חוויות אחרות, וכאשר ההכחשה נכנסת לתמונה. כאשר אנו מעדיפים לבלות את סוף השבוע באתרי היכרויות באופן קבוע, בדיוק כמו מצב של התמכרות למין, זה פוגע בחיי החברה שלנו ובסיכוי שלנו למציאת בן זוג. סביר להניח שכעת תחשבו: אבל אם איני מחפש\ת בן\ת זוג, מה הבעיה? מרבית המכורים לאתרי היכרויות אינם מודים בכך, אלא מצהירים שהם גולשים כדי להכיר בן זוג ואף יוצאים לפגישה או שתיים, רק כדי לפסול בני זוג פוטנציאליים בפזיזות, לעתים בגלל דברים של מה בכך (המנה שבחרו להזמין במסעדה, אף גדול או להקה אהובה).

 

מה עושים?

חשבו: האם אני מעוניין בבן\ת זוג לטווח ארוך? האם אני נהנה מהאדרנלין שבפלרטוט יותר מאשר ההיכרות עם אדם חדש? האם אני מבלה באתרי היכרויות את מרבית סופי השבוע והלילות שלי? האם הקרובים לי סובלים בגלל ההעדפה שלי? כמו כל התמכרות, גם על ההתמכרות הזו ניתן להתגבר בעזרת טיפול וליווי נכונים. אבל ראשית, עליכם להודות בבעיה כדי שניתן יהיה לטפל בה.