נשים מכורות לקשרים לא בריאים

החברה הישראלית מתחילה להכיר במונח התמכרות למין. אולם, לרוב מייחסים התמכרות זו לגברים שצורכים מין בתשלום, מנהלים רומנים מחוץ לנישואים ו\או מאוננים בכפייתיות.
אך מה לגבי נשים? האם יש נשים שמכורות למין?
יש נשים שמכורות למין ומתנהגות באופן דומה לגברים באותו המצב. אך הן במיעוט. רוב הנשים שמדווחות על דחף בלתי נשלט בכל הקשור ליחסים מיניים, לא מכורות למין, אלא לקשרים לא בריאים עם גברים. הביצוע של האקט המיני הוא למעשה ניסיון לקבל יחס, חום, תשומת לב ואהבה מהגבר ולא על מנת לקבל סיפוק מיני פיזי.

האישה התלותית והאישה החזקה

הניסיון שלנו מראה שקיימים שני סוגים של נשים מכורות אלו. יש את האישה התלותית בגברים, מנעד מצבי הרוח שלה תלוי בתגובות או אמירות של הגבר. היא חסרת עצמאות וידע כיצד להתנהל כלכלית, היא סומכת בכל דבר על הגבר, היא לא בודקת חשבונות בנק ואין לה מושג כמה כסף יש להם או אין להם.. היא לא מסוגלת לחשוב על קיום בלי אותו גבר. אישה זו תעשה הכול כדי לשמור על הקשר שיש לה עם הגבר בו היא תלויה. לאישה זו אין דעה משלה, או שהיא לא מעזה לשאול את עצמה מה דעתה. היא תעשה ניתוח חזה עבור אותו גבר, היא תיתן לו את כל כספה, היא תתלבש בבגדים שהוא בוחר לה ותוותר על דברים אותם היא רוצה אם הוא לא רוצה או לא מרוצה מכך. לרוב, אישה זו תגיע אלינו לטיפול לאחר שנים של פגיעה עצמית, ביטול עצמי וערך עצמי נמוך.
יש את האישה החזקה והעצמאית שלא תלויה באף אחד חוץ מעצמה. אך, מוצאת את עצמה שוב ושוב נכנסת לקשרים לא בריאים עם גברים לא מתפקדים. אישה זו תנסה להציל את הגבר שלה, לטפל בו, ולתקן אותו. היא תהיה בטוחה שהבעיה שלה היא החוסר תפקוד של בן הזוג, וברגע שהוא יתוקן הכול יתנהל כפי שצריך בחייה.
מה יש לשני סוגי הנשים האלה במשותף? שתיהן בעצם תלויות בגברים לא בריאים. האחת מנסה לתקן אותם והשנייה נותנת להם לפגוע בה ולהתעלל בה, אבל לשתיהן אין חיים לעצמן. אם אנחנו מדברים על התמכרות למין, לשני סוגי הנשים יש התמכרות לקשרים. יש להן דחף בלתי נשלט להיכנס למערכות לא בריאות עם גברים, הן חושבות על הגבר שלהן באופן אובססיבי, הן פוגעות בעצמן תוך כדי ויותר מהכול, העיסוק בגבר נותן לאישה החזקה הרגשה שהיא עליונה עליו ומאפשר לאישה החלשה להיות הכי מסכנה והכי קורבן בעולם.

בחני את עצמך – תלות שיתופית

צרי קשר עכשיו לקבלת עזרה