זיהוי סימני אזהרה להתמכרות למין באינטרנט

לרשת האינטרנט יש יתרונות רבים מספור אך עבור אלו המתמודדים עם התמכרות למין, מדובר במקום מסוכן. בין המכורים למין יש כאלו המכורים למין "ממשי" ונפגשים עם בני זוג למטרה זו ויש מכורים שמוצאים את מבוקשם באינטרנט, המציע מאגר בלתי נדלה של אתרים פורנוגראפיים, צ'אטים, סרטונים ועוד חומרים מיניים. בין המכורים למין באינטרנט יש כאלו המשתמשים במין המוצע בו כדי להתגרות ואז לממש את יחסי המין עם בני זוגם או עם אחרים, ויש מכורים המשתמשים באינטרנט ככלי לסיפוק מיני לכל דבר.

רבע מכמות החיפושים היומיים במנועי החיפוש הנם אחרי אתרי פורנו, והם מהווים כ-12% מכלל האתרים באינטרנט. כמובן, לא כל מי שמחפש וצופה באתרי פורנו מכור למין באינטרנט. מהמִספרים ומהידע האישי שלנו אנו יודעים כי החיפוש אחר מין באינטרנט הוא תופעה רבת היקף. אז איך נדע האם אנו או אדם קרוב אלינו מכורים למין באינטרנט, או שאנחנו רק חלק ממגמה עולמית קיימת?

סימני אזהרה להתמכרות

כדי להבין אם אנו או הקרובים אלינו מכורים, ננסה להבחין בשינויים בהרגלים ובהתנהגות. אם, לדוגמה, אתם חוששים שחבריכם הטוב מכור למין באינטרנט, תמצאו כאן כמה סימנים דרכם ניתן להעריך האם הוא מכור ומבלה זמן כה רב באינטרנט כתגובה למצב נפשי. אם מדובר בחבר טוב, ייתכן שהוא יספק לכם את התשובות לחלק מהשאלות (למשל, מה הוא מחפש בחדרי הצ'אטים אליהם הוא גולש?).

– התמכרות למין באינטרנט תגיע, כמובן, עם בילוי זמן הולך וגובר מול המחשב, תוך העדפת הגלישה באינטרנט על פני פעילות אחרת. לכן כדאי לבדוק כמה זמן מבלה חברכם מול המסך והאם הוא מוותר על פגישות או שעות שינה עבור הגלישה.

– רצוי לבחון האם אותו אדם מבלה את מרבית זמן הגלישה שלו בחדרי צ'אטים ו\או באתרי פורנו.

– האם עיקר מטרתו בגלישה הוא מציאת פורקן או גירוי מיני?

– האם הוא נוטה להשתמש בשמות וזהויות בדויים בעת הגלישה?

– האם השיחות בחדרי הצ'אט מתפתחות לכדי מפגשים מיניים ב"עולם האמיתי" לעתים תכופות?

במידה ולחבר זה יש בת זוג קבועה, כדאי לבדוק האם הוא מסתיר ממנה את הרגליו המיניים (הוירטואליים או הממשיים) ואת הפנטזיות המיניות שלו והאם באופן כללי יחסי המין ביניהם אינם תכופים ואינם מקבלים הרבה מקום במערכת היחסים.

לפי התשובות לשאלות אלו תוכלו להבין טוב יותר מול מה אתם עומדים. אנו נעמוד לרשותכם במידת הצורך ונעזור לכם לטפל בבעיה ולצאת ממנה מחוזקים.